Mediedagbok

12.02.2014 16:11

Nu har vi fått uppgiften på vår kurs Digitala medier och lärande att inventera vårt användande av media i en mediedagbok. Jag har fört anteckningar nu under en vecka, och gissa om jag är förvånad över vilken vanemänniska jag är. Samma sidor, samma tillvägagångssätt  under hela veckan...Man börjar ju undra..Och vilken MASSA media man använder.. borde kanske vara ute i friska luften lite mer?! Så här har min vecka sett ut sammanfattningsvis:

 

05.30: Tar fram Ipaden i sängen och kollar min mail, Facebook, Aftonbladet.se och Di.se

07.30: Sätter på Radion och fortsätter att renewa sidorna på Dagens Industri´s forum för att hålla inläggen aktuella, samtidigt som jag intar min frukost.

08.30-11.59: Startar min jobbdator och sätter på Spotify och väljer en bra ”jobbmusik”. Öppnar mailen, Facebook, Di.se och placera.se som är ytterligare ett värdepappersforum som jag följer pga mitt arbete. Startar Tickern som visar alla aktiekurser i realtid med noggrannhet. Samtidigt kollas mailen och jobbsamtal göres. Aktieforumen renewas och kollas hela dagen.

12.00: Lunch framför Datorn, Tv, via –play-kanalerna, Facebook, Mail, Aftonbladet

13.30-17.30: Följer jag Tickern som visar alla aktiekurser i realtid med noggrannhet. Samtidigt kollas mailen och jobbsamtal görs. Aktieforumen renewas och kollas hela dagen. Aftonbladet.se och TrelleborgsAllehanda.se samt Kristianstadsbladet.se och Facebook kollas också under denna tidsperiod kontinuerligt

17.30: Börsen stänger och då stänger jag också ned datorn och Aktietickern från Nordnet.

18.00: Kvällsmat med familjen.

19.00-23.00: Tv slås på och tittas på.

puhhhhhhh..blir nästan trött av att bara reflektera över det schemat:)